Google Chief Doodler aneb netradiční práce se značkou

Všechny příručky pro managery a marketéry uvádějí řadu pravidel, jak pracovat s logem či znakem firmy. Jde o jeden z klíčových prvků pro korporátní identitu, se kterým se obvykle pracuje velice konzervativně. Logo by mělo být stále stejné, objevovat se na všech možných i nemožných místech, vyjadřovat to co firma či organisace dělá a proč.


Google, který patří mezi nejdražší značky světa, jde ale jinou cestou. Své logo neustále mění a přizpůsobuje jednotlivým událostem, takže se na něj i obyčejní návštěvníci těší. Je zřejmé, že když je nějaké významné výročí (často dosti neznámé) přijde Google s něčím, co jej zpropaguje. Značka tak jde s dobou, je hravá a zábavná.image


Ve společnosti dokonce existuje pozice Google Chief Doodler, která označuje člověka, který má doodles na starosti. První logo tohoto typu se objevilo již v roce 1998, kdy vedení firmy bylo na festivalu Burning Man. Postupně se objevovala další, napřed statická, pak animovaná, dnes také často již interaktivní. Užívání doodles je dnes součástí korporátní identity stejně jako logo samotné. Je jen škoda, že se k podobným kreativnějším kouskům nepřidávají také, ve větším měřítku, další společnosti.

Categories: , , , , , Share

Leave a Reply