Jakou uměleckou hodnotu mají repliky?

Tuto otázku si musí položit každý, kdo se podívá na projekt Titanic II. Půjde o téměř přesnou kopili známé lodi, která se roku 1912 potopila. Výrobcem již nebudou slavné irské loděnice v Belfastu, ale čínské CSC Jinling Shipyard, které loď vyrobí pro společnost Blue Star Line australského miliardáře Clive Palmera. Rozdíly mají být jen v detailech – hlavní změnou je modernizace můstku a náhrada motorů na uhlí za dieselové.image





Kapacita lodi bude také 2 435 lidí a o plavbu je již nyní velký zájem. Prozatím se s ní počítá na pravidelnou linku USA – Velká Británie, avšak první plavba bude ze Šanghaje do Velké Británie a to již v roce 2016. Vzniká tak zcela zásadní otázka – je designově přijatelné a smysluplné vytvářet napodobeniny výrobků, které byly tvořeny pro cestující před sto lety – nezměnili se od té doby parametry luxusu, velikost postav či životní styl natolik, že podobný projekt nemá smysl? Ostatně i to, že loď vzniká v Číně může být svým způsobem nápovědou.

Categories: , , , , , Share

Leave a Reply