Sir Frank Lowe: Reklama jako umělecký žánr

image
Produkoval reklamy pro světové značky Heineken, Ford či IKEA, objevil režiséry Ridleyho Scotta, Hugha Hudsona či Alana Parkera a z malé reklamní agentury vytvořil ikonickou legendu.
Počátky hvězdné kariéry Franka Lowe, zakladatele jedné z nejúspěšnějších reklamních agentur světa Lowe and Partners Worldwide, mohou připomínat pohádkový příběh. Frank Lowe začínal v reklamní agentuře – na oddělení expedice balíků. Postupně zjišťoval, že chce, aby ho reklama živila. V původní agentuře nenašel pochopení, odešel do New Yorku, ale nakonec se vrátil do Londýna, kde se díky tvrdé práci, velkému talentu a kusu štěstí a náhody stal v 32 letech šéfem Collett Dickenson Pearce, tehdejší světové špičky mezi reklamními agenturami.
Úspěch agentury Lowe and Partners Worldwide možná stojí na Loweově lásce k řemeslné práci: „Pozoruju, že dochází k úpadku lásky k řemeslné výrobě. Ať jde o zpracování kamene, dřeva nebo skla. Jenže zároveň to jsou právě tyto věci, kterých si s odstupem času ceníme nejvíc. Nejdeme se dívat do muzea na skříně z IKEA. Reklama a řemeslo jsou ostatně taky úzce propojené. Nikdo neuměl udělat tak krásnou reklamu jako Ridley Scott. Když hledal dva dětské protagonisty, strávil dny s více než pěti sty dětmi, aby vybral ty správné. Dnes už na to nikdo nemá čas.“
Více se dočtete v rozhovoru zde, prozkoumejte také webové stránky agentury  Lowe and Partners Worldwide, třeba vám vdechnou inspiraci pro vaši vlastní tvorbu
Zdroj fotografie: http://strategie.e15.cz/rozhovor/frank-lowe-reklame-chybi-spisovatele-955349#utm_source=zive&utm_medium=selfpromo&utm_campaign=rsshub_page0

Categories: , , , , Share

Leave a Reply