Presidentské volby jako souboj designu

Uplynulé presidentské volby byly jedinečnou příležitostí k tomu, jak vyzkoušet sebepresentaci pomocí nejrůznějších tiskových či designových prvků. A zatímco volby vyhrál mladší z kandidátů, poražený ukazuje zajímavý styl s nápadem a originalitou.image

Server Design Portál připravil zajímavé srovnání obou presidentských kandidátů v různých kategoriích.  První je logo kandidáta. Karel Schwarzenberg usoudil, že nejlepší značkou, kterou může použít je jeho vlastní tvář v různých obměnách, barevných provedení či dekorech. Jde o relativně originální přístup, zvláště když uvážíme, že kandidát není vůbec nejmladší. Přesto se toto logo povedlo. Bylo také promítnuto do tiskovin, což je z hlediska jednotného vizuálního stylu důležité.
Miloš Zeman se pokusil si vzít příklad z Obamy – klasické logo spojující siluetu pražského hradu a vlajky, která je doplněná o obyčejný nápis. Vše ale nepříliš originálně a navíc se zásadním nepochopením toho, jaký je vztah lidí k vlajce u nás a v USA. Zatímco Schwarzenberg jednotný styl udržel také na webu, tvůrci toho Zemanova se inspirovali jen motivem vlajky, který pak několikrát na web promítly.image

Pěkným příkladem toho, jak je důležitá typografie byly také Bannery či billbordy. Zeman sázel na bezpatkové písmo v rudé barvě a dvojslovné výkřiky (Volte Zemana!, STOP Kalouskovi), Schwarzenberg pracoval s písmem patkovým a volil delší věty. Navíc během kampaně ukázal, že jednou z nejdůležitějších prvků vizuálního vyjadřování je nadhled a legrace. Což ostatně může být inspirace i pro jiné situace než jen pro presidentské volby. Jak ale ukázaly výsledky, nemusí být ani dobrý design vždy zárukou úspěchu.

Categories: , , , , , Share

Leave a Reply