Kennedyho cvičení

"Neříkají mi, co potřebuji vědět, abych mohl/a dělat svoji práci".
Pokud s úvodní větou souhlasíte, potom patříte k čtyřiceti sedmi procentům všech zaměstnanců, kteří si to myslí také. Respektive kteří si myslí, že nedostávají potřebné informace k tomu, aby mohli vykonávat svou práci dobře. Pokud je tento stav setrvalý, frustrace lidí roste a kvalita výrobků nebo služeb klesá.
Jak tento problém řešit z hlediska zaměstnance i vedoucího? Udrží si management svůj vliv tím, že bude některé informace záměrně zatajovat? Anebo vše vzniká jen proto, že informace nejsou jednoduše dostupné?
image
Zajímavá publikace "30 důvodů, proč zaměstnanci nenávidí své vedoucí" vám pomůže na tyto otázky odpovědět. Zkusit můžete třeba Kennedyho cvičení.
JFK kdysi řekl: "Neptejte se, co pro vás vaše země může udělat, ptejte se, co můžete udělat vy pro ni". Stejným způsobem by si zaměstnanci měli sestavit seznam nikoli informací, které potřebují od ostatních, nýbrž informací, které pro ostatní mohou poskytnou oni sami.
Pokud si každý osvojí tento způsob myšlení, komunikace a předávání informací se výrazně zlepší. Zkuste to hned při nejbližší příležitosti!

Categories: , , , Share

Leave a Reply